Kořeny ve Švédsku. Zasvěcení světu.

06.10.2010 19:20

 

Kořeny ve Švédsku. Zasvěcení světu.

Společnost Thule byla založena roku 1942 rodinou Thulinových, když Erik Thulin, milovník outdoorových sportů, opatřil štítkem s nápisem Thule udici, kterou navrhl a začal prodávat skandinávským rybářům. Krátce nato rozšířil výrobu o spony na pásek a další výrobky. Obchody vzkvétaly a zisky rok od roku rostly, což nebylo v tehdejším Švédsku nijak neobvyklé – společnost Thule však byla výjimečná.

V šedesátých letech se již rodina, která řadu let působila v oblasti zpracování kovů, specializovala na produkty související s automobily a světlo světa spatřil první střešní nosič. Od té doby je společnost Thule stále úspěšnější a úspěšnější. Do své nabídky jsme zahrnuli nové produkty, jako například střešní boxy, a vstoupili jsme na nové trhy ve Velké Británii, Japonsku či Severní Americe. Vše ostatní je již skutečně historií. Thule je dnes světově nejuznávanější značkou v oboru.

Rodina Thulinových společnost Thule v roce 1979 prodala akciové společnosti Eldon. Společnost se i nadále rozvíjela, a to jak díky vlastní činnosti, tak prostřednictvím akvizicí (výroba přívěsů a střešních boxů). V roce 1999 Thule zakoupila privátní akciová společnost EQT, pod jejímž vedením se společnost Thule začala více orientovat na růst a zisk. V roce 2004 společnost převzala soukromá akciová společnost Candover, jež zajistila ještě rychlejší růst prostřednictvím akvizicí. V letech 2004 až 2007 se ke společnosti Thule připojilo jedenáct dalších společností, což ještě posílilo její pozici předního světového výrobce v oblasti přepravy sportovního vybavení a příslušenství. V roce 2007 společnost Thule znovu změnila majitele – zakoupila ji společnost Nordic Capital.

Slovo Švédsko (Sweden) je dodnes stejně důležitou složkou loga společnosti jako v minulých desetiletích. Přestože bylo vždy připomínkou původu společnosti, dnes vypovídá především o základních hodnotách společnosti sídlící ve Skandinávii – konkrétně o zaručené kvalitě, nadčasovém designu, neustálých inovacích, kompetentnosti zaměstnanců a respektu k nim a o trvalém ohledu na životní prostředí.

Společnosti Thule nadále vyznává tyto zásadní hodnoty:

  • inteligentní řešení
  • aktivní životní styl
  • sdílené záliby
Zpět